Klanten zijn goed te spreken over het gebruik van de Regiotaxi Veenweide. Uit een recent gehouden klanttevredenheidsonderzoek blijkt dat gebruikers de regiotaxi gemiddeld een 8,1 geven. De regiotaxi kreeg begin 2017, toen eenzelfde onderzoek werd gehouden, hetzelfde cijfer. Met name de klantvriendelijkheid van het personeel scoort goed.
Wethouder Anco Goldhoorn is prima te spreken over de uitkomst van het klanttevredenheidsonderzoek. ,,Natuurlijk zijn er altijd punten voor verbetering, maar uit deze cijfers blijkt duidelijk dat onze inwoners tevreden zijn over de service en kwaliteit. Ik vind dat belangrijk. Het laat zien dat we een goed passend aanbod hebben voor mensen die niet in staat zijn van het openbaar vervoer gebruik te maken”.
Resultaten
Elke zes maanden wordt onder gebruikers van de regiotaxi een enquête uitgezet om te peilen hoe gebruikers de service en kwaliteit beoordelen. Ook uit die eerdere onderzoeken blijkt dat klanten de taxi met hoge cijfers waarderen. Gebruikers zijn zeer tevreden over zaken als telefonische bereikbaarheid, klantvriendelijkheid, informatievoorziening door de telefoniste, de terugbel service en de behulpzaamheid van de chauffeur. De bereikbaarheid/wachttijd bij het klachtenmeldpunt (7,1) en de klantvriendelijkheid bij het indienen van een klacht (7,3) scoren het laagst.
Gebruikers
Regiotaxi Veenweide is er voor iedereen die, eventueel met begeleiding, zelfstandig kan reizen. Dus ook voor mensen die gebruik maken van een rolstoel, een rollator of een scootmobiel. Voor het vervoer worden zowel (rolstoel)busjes als personenauto’s ingezet.
Meer informatie over Regiotaxi Veenweide en de wijzigingen vinden inwoners op www.regiotaxiveenweide.nl