Op 17-6-2018 is in Barendrecht tijdens de landelijke verkiezing Mr. International Netherlands gehouden. In het uitverkochte theater, het Kruispunt, streden Nederlands knapste mannen om de felbegeerde titel van Mr. International Netherlands.
Jubileumeditie
Voor de vijfde achtereenvolgende keer werden deze verkiezingen gehouden. De jubilerende organisatie achter de Mr. International Verkiezingen heeft in nationale voorronden 13 kandidaten gescout. Alle kandidaten moesten voldoen aan standaard eisen. Tussen de 18-30 jaar, Nederlandse Nationaliteit, nooit getrouwd geweest en een goed geproportioneerd lichaam en bovenal ook intelligent.
Dit jaar werden voor het eerst ook de Mr. Senior verkiezingen gehouden. Claudio ontving de winnaarssjerp uit handen van de vorige winnaar Jeremy Lensink uit Arnhem.
Marechaussee en redder bij de KNRM
De van oorsprong Uithoornse Claudio Schoorstra werd met overtuiging van jury en publiek gekozen tot Mr. International Netherlands. Claudio is werkzaam bij de Koninklijke Marechaussee en is ook als vrijwilliger werkzaam bij het 4 mei comité Uithoorn en de Koninklijke Nederlandse Reddings Maatschappij. In diverse rondes, dong hij mee naar deze felbegeerde titel. Claudio mag Nederland vertegenwoordigen in Azië tijdens de Mr. World verkiezing 2018. “Het ging niet alleen om de looks, maar om de totale presentatie” zegt de trotse Uithoornaar.
Sponsors
Claudio moest als onderdeel voor de verkiezing zijn eigen marketingcampagne opzetten.
Dankzij zijn brede netwerk vond hij een tweetal sponsors. Kledingmerk Cappucinosuits voorzag Clausio van kostuums en haar en make-up adviezen en Improvisatieacteurs steunde hem bij zijn marketing en communicatie richting media en op internet.