001 -Family
Wat ondernemers kunnen leren van gastvrijheid in de horeca

Wat ondernemers kunnen leren van gastvrijheid in de horeca


Geplaatst op: 19 juni 2018

“Gastvrijheid dient een prominent onderdeel te zijn in iedere ondernemingsstrategie”. Dit inzicht kregen ondernemers mee tijdens het bedrijfsbezoek aan Apollo Hotel Vinkeveen – Amsterdam. Dit bedrijfs bezoek vond plaats op 18 juni jl. en werd georganiseerd door VIB De Ronde Venen.

Het was alweer het laatste evenement van het verenigingsjaar dat eindigt op 30 juni a.s. Zoals gebruikelijk een bedrijfsbezoek bij een toonaangevende organisatie in De Ronde Venen. Dit keer werden zo’n 70 ondernemers, directeuren en managers van Rondeveense bedrijven gastvrij onthaald door directie, management en medewerkers van Apollo Hotel Vinkeveen-Amsterdam.

Na een korte introductie van voorzitter Daniël Storm informeerde Wim de Jong van Feka ICT de aanwezigen over de ontwikkelingen m.b.t. glasvezel op het bedrijventerrein Mijdrecht. Gebruikers van huidige xDSL / glasvezelnetwerk kunnen nu gezamenlijk inschrijven voor een nieuw glasvezelnetwerk, toekomst vast en tegen betaalbare tarieven en gunstige overige voorwaarden.

Daniël introduceerde vervolgens een geheel nieuw initiatief: De Handen uit de Mouwen Award. Deze prijs, bestaande uit een overhemd met opgerolde mauwen op een luxe kledinghanger, wordt uitgereikt aan een persoon of organisatie die zich op één of andere wijze verdienstelijk heeft gemaakt voor ondernemend De Ronde Venen. Deze eerste keer heeft het bestuur van de VIB de prijs toegekend aan Patrick van Rooijen (Van Rooyen/Topmovers). Dit bedrijf heeft onlangs de strategische beslissing genomen zich te vestigen op het bedrijventerrein in Mijdrecht. Het bedrijf heeft daarmee extra waarde toegevoegd aan het bedrijventerrein en daarmee de leegstand drastisch gereduceerd. Het borduurwerk van Logo en aanduiding op het shirt zijn gerealiseerd door d’Hersigny Textiles uit Mijdrecht.

Wie zet zich in voor het bedrijfsleven of bedrijventerreinen? Of op wie mogen we trots zijn in de Ronde Venen? Wie laat zien dat ie wat bereikt door meer te doen dan een ander? Als u een kandidaat wilt nomineren voor de volgende prijsuitreiking in september, meld dit dan aan op www.vibaward.nl! Wie weet staat uw kandidaat dan op het podium!

Alexander Kluit (Area General Manager at Apollo Hotels & Resorts) inspireerde de aanwezige ondernemers met een gepassioneerd betoog over de impact van gastvrijheid in de klantbenadering. Om zijn betoog kracht bij te zetten konden de aanwezigen in groepen tijdens een rondleiding door het hotel en restaurant aan den lijve ondervinden hoe het Apollo Hotel en de Harbour Club invulling geeft aan het thema Gastvrijheid.

“The proof of the pudding is in the eating”, dus Arjan de Ridder, Director of Operations bij Apollo Hotels voegde tijdens de netwerkborrel de daad bij het woord en bood een gratis diner èn overnachting voor 2 personen ter verloting onder de aanwezigen aan. Paul en Rita Scholten (Scholten BHV) gaan binnenkort genieten van de gastvrijheid aan het water van de Vinkeveense Plassen.

Het avondprogramma was ingericht voor het VIB netwerkdiner. In de Harbour Club nemen 54 personen deel aan een voortreffelijk 3-gangen diner. Door tussen de gangen door van plek te wisselen werd de gasten optimaal gelegenheid geboden te netwerken met andere ondernemers. Tegen 21:00 werd het diner beëindigd. Het VIB bestuur kijkt terug op een geslaagd bedrijfsbezoek.



Laatst bewerkt op: 19 juni 2018 19:08

Dit bericht delen via:
Opties:

Inschrijven nieuwsbrief


Alle velden zijn verplicht

Je gegevens:

Wat ondernemers kunnen leren van gastvrijheid in de horeca

“Gastvrijheid dient een prominent onderdeel te zijn in iedere ondernemingsstrategie”. Dit inzicht kregen ondernemers mee tijdens het bedrijfsbezoek aan Apollo Hotel Vinkeveen – Amsterdam. Dit bedrijfs bezoek vond plaats op 18 juni jl. en werd georganiseerd door VIB De Ronde Venen. Het was alweer het laatste evenement van het verenigingsjaar … Lees meer »


Alle velden zijn verplicht

Enkele gegevens ontbreken of zijn onjuist.

Het formulier kan nog niet verwerkt worden, omdat het nog niet helemaal (correct) is ingevuld.

Je gegevens:
Gegevens van de ontvanger: