001 - Homan Zonnepanelen

Brand op zolder in woning Abcoude


Geplaatst op: 13 november 2011

Abcoude - Zondagmiddag omstreeks 12:30 uur is de brandweer van Abcoude opgeroepen voor een brand in een woning aan de Jan Trouwstraat.

Op de zolder verdieping waar de wasmachine en de droger zich bevonden is door nog onbekende oorzaak brand ontstaan.

In de woning was op het moment van het uitbreken van de brand alleen de zoon aanwezig van het gezin. Deze zoon hoorde in het huis een alarm afgaan waarop hij direct zijn moeder heeft gebeld.De vader van het gezin (die om de hoek aan het werk was) is daarna meteen naar het huis gegaan om polshoogte te nemen.

Deze man heeft dan ook snel de hulpdiensten gealarmeerd.

De brandweer was snel ter plaatse en had de brand snel onder controle. Uit voorzorg werd er een middelbrand afgegeven om ervoor te zorgen dat omliggende korpsen sneller ter plaatsen zouden zijn mocht de brand verder uitbreiden.

Er zijn geen gewonde gevallen, wel zijn een hond en een cavia uit de woning gered.

De brandweer adviseert mensen een rookmelder aan te schaffen in huis om zo snel mogelijk een waarschuwingssignaal af te geven in het geval van brand.

Foto's: Sven Pothuizen A-side Media

 

Laatst bewerkt op: 16 november 2016 13:34

Bron: www.petershotnews.nl

Dit bericht delen via:
Opties:

Inschrijven nieuwsbrief


Alle velden zijn verplicht

Je gegevens:

Brand op zolder in woning Abcoude

Abcoude - Zondagmiddag omstreeks 12:30 uur is de brandweer van Abcoude opgeroepen voor een brand in een woning aan de Jan Trouwstraat. Op de zolder verdieping waar de wasmachine en de droger zich bevonden is door nog onbekende oorzaak brand ontstaan. In de woning was op het moment van het … Lees meer »


Alle velden zijn verplicht

Enkele gegevens ontbreken of zijn onjuist.

Het formulier kan nog niet verwerkt worden, omdat het nog niet helemaal (correct) is ingevuld.

Je gegevens:
Gegevens van de ontvanger: