01 - Nooit Gedacht
Een tas voor scholieren, het leger of je fans

Een tas voor scholieren, het leger of je fans


Geplaatst op: 14 februari 2019

Een tas in de markt zetten die het jaren goed doet. Ga er maar aan staan. Maar veel merken deden of doen het. Hoe dan? 

Een goed product maken is éen, daar de juiste doelgroep voor vinden is een ander verhaal. Andersom gebeurt het ook vaak. Wordt er een product gemaakt, juist vanwege een flink groep mensen die daar behoefte aan lijkt te hebben. 

Eastpak

In de jaren tachtig waren de Amerikaanse schoolcampussen overvol met studenten. Sportieve types die de hele dag liepen te sjouwen met boeken en multomappen. Bij Eastpak moeten ze gedacht hebben: daar kunnen wij wel wat mee. En zo werd de eerste klassieke Eastpak rugzak geboren, de Padded Pak’r. 

Kernwaarden: stevig, eenvoudig en van hoge kwaliteit. Dat soort waarden zijn over het algemeen een lang leven beschoren en dat maakt dat deze Eastpak tot op de dag van vandaag nog te koop is. Nog altijd kun je deze Eastpak rugzak kopen. En niet alleen wordt deze door studenten gedragen, maar door een veel grotere groep mensen. 

En op het traditionele model kon natuurlijk eindeloos worden gevarieerd en zo ontstond ook de Padded Sleek’r met een handig ritsvak voorop en een laptopvak voor een 13 inch. Zo’n tas is schoolwaardig, maar je kunt deze ook gemakkelijk meedragen naar het werk. 

Tommy Hilfiger

 

Nog zo’n scherp neergezet merk is de lijn van kledingontwerper Tommy Hilfiger. Hij creëerde een groot aantal klassiekers onder de tassen niet in de laatste plaats door het bekende rood, wit, blauwe label. Een blauwe rugzak is dan ineens geen gewone blauwe rugzak meer, maar een unieke rugtas die een outfit helemaal af kan maken. Laat dat maar aan Hilfiger over. 

Op zijn eigenwijze manier weet hij zijn doelgroep exact te bedienen met wat ze willen. Een eigentijdse klassieker, die altijd kan, maar toch modern oogt. En dat is knap. 

Björn Borg

En dan Björn Borg die misschien de behoefte aan ondergoed met zijn naam erop inzag, maar ook direct gedacht moet hebben: daar hoort een tas bij. De groep die hem aanhing was in de jaren zeventig enorm en daar heeft hij goed naar geluisterd. Daarom creëerde het merk prachtige sporttassen zoals de Baseline Sportsbag maar ook shoppers en rugtassen. Immers, ook buiten het tenniscourt vielen zijn tassen in de smaak. 

Zo zie je maar, eerst een schare fans aan je binden en vervolgens een sterk product aanbieden. Dan weet je dat je daar hoge ogen meegooit. Moet het natuurlijk wel stijlvol en van een goeie kwaliteit zijn. En tegenwoordig willen we ook duurzame tassen hebben die tegen een stootje kunnen. Wil je alles even op een rij zien? Dan is THEBAGSTORE de gewezen online shop.  

Laatst bewerkt op: 14 februari 2019 14:53

Bron: Ingezonden stukken

Dit bericht delen via:
Opties:

Inschrijven nieuwsbrief


Alle velden zijn verplicht

Je gegevens:

Een tas voor scholieren, het leger of je fans

Een tas in de markt zetten die het jaren goed doet. Ga er maar aan staan. Maar veel merken deden of doen het. Hoe dan?  Een goed product maken is éen, daar de juiste doelgroep voor vinden is een ander verhaal. Andersom gebeurt het ook vaak. Wordt er een product … Lees meer »


Alle velden zijn verplicht

Enkele gegevens ontbreken of zijn onjuist.

Het formulier kan nog niet verwerkt worden, omdat het nog niet helemaal (correct) is ingevuld.

Je gegevens:
Gegevens van de ontvanger: