Stichting Huisartsenpost Amstelland scoort hoog op patiënttevredenheid
De patiënten waarderen de zorg op de huisartsenpost met een ruime 8. Dit blijkt uit het patiëntervaring-onderzoek dat begin 2011 heeft plaatsgevonden. De resultaten van dit onderzoek zijn vergeleken met de resultaten van dezelfde enquête uit 2009. Daarnaast is er in het onderzoeksrapport een vergelijking gemaakt met 25 andere huisartsenposten die hetzelfde onderzoek hebben uitgevoerd.
De triagist (degene die u aan de telefoon krijgt) werd gewaardeerd met een gemiddelde van een 8,4 en de huisarts met een gemiddelde van een 8,1. Zowel de triagist als de huisarts was beleefd, luisterde aandachtig, nam voldoende tijd en nam de patiënt serieus. De patiënt had vertrouwen in de deskundigheid van beiden en voelde zich geholpen met de ontvangen zorg.
De organisatie werd gewaardeerd met een gemiddelde van een 8,0. De telefonische toegankelijkheid en bereikbaarheid van de huisartsenpost werden positief beoordeeld. In maart 2010 is de huisartsenpost verhuisd naar een nieuwe locatie binnen Ziekenhuis Amstelland. Dit heeft geleid tot een verbetering van de ervaringen op de punten netheid en hygiëne en de privacy aan de balie. In de meeste gevallen zouden patiënten de huisartsenpost aan bekenden aanraden.