Vanaf april 2019 is wachten in het gemeentehuis verleden tijd. Met een afspraak zijn inwoners direct aan de beurt op een tijdstip dat het hen uitkomt. Een afspraak is eenvoudig in te plannen via www.derondevenen.nl/afspraak of telefonisch via T. 0297 29 16 16. Een afspraak kan ingepland worden van maandag tot en met vrijdag overdag en op maandagavond, tijdens de openingstijden van het gemeentehuis.
Wethouder Kiki Hagen: “Dienstverlening hebben wij hoog in het vaandel. Inwoners kunnen vanaf nu 24 uur per dag online een afspraak inplannen. Door uitsluitend te werken op afspraak willen wij als gemeente inspelen op de wensen van onze inwoners om snel geholpen te worden.”
Voortaan werkt de gemeente op afspraak
Voor álle producten en diensten moet een afspraak gemaakt worden. Een afspraak maken kan via www.derondevenen.nl/afspraak. De inwoner kiest een dienst of product, datum en tijdstip. Na het maken van de afspraak volgt een digitale bevestiging en een overzicht van benodigdheden die meegenomen moeten worden. Inwoners zonder internet kunnen telefonisch een afspraak maken.
Voor het ophalen van een paspoort of identiteitskaart kunnen inwoners er voor kiezen hun aangevraagde paspoort of identiteitskaart thuis of op het werk laten bezorgen. Dit kan via www.mijnafspraak.nl. Het bezorgen kost € 4,95, of € 9,50 als er meerdere documenten op één adres worden afgeleverd.
Werken op afspraak?
Een afspraak maken heeft voordelen voor de inwoners. De inwoner hoeft niet meer lang te wachten en is direct aan de beurt. De gemeente kan de klantenstroom beter plannen en kunnen de medewerkers aan de balie worden ingezet op basis van het aantal afspraken en de expertise die nodig is. Het werken op afspraak verbetert dan ook de dienstverlening richting de inwoners.
Kortom, langskomen bij de gemeente? Plan een afspraak via www.derondevenen.nl/afspraak of bel T. (0297) 29 1616.