Ouders en kinderen waarderen leerlingenvervoer met rapportcijfer 7,3

Ouders en kinderen waarderen leerlingenvervoer met rapportcijfer 7,3


Geplaatst op: 11 september 2019

Met een 7,3 geven de ouders en kinderen aan tevreden te zijn over het nieuwe leerlingenvervoer van de gemeente. Het leerlingenvervoer is het afgelopen jaar aanbesteed aan de nieuwe vervoerders. Onderzoeksbureau ZorgfocuZ zette in opdracht van de gemeenten een online vragenlijst uit onder ouders van kinderen die gebruikmaken van het leerlingenvervoer. Via het onderzoek hebben de gemeenten inzicht gekregen in de ervaringen van ouders en kinderen met het leerlingenvervoer.
Ouders en kinderen is gevraagd hoe tevreden ze zijn met verschillende onderdelen van het taxivervoer. De uitkomsten zijn positief: het gemiddelde rapportcijfer voor het leerlingenvervoer is een 7,3. Dat is mooi, maar we kunnen niet achterover leunen. De communicatie met de taxibedrijven scoort een 6,7 en de deelnemers gaven hierbij mogelijkheden voor verbetering aan. Zo vinden kinderen het bijvoorbeeld fijn als zij vooraf horen dat er een andere chauffeur dan normaal rijdt. Daarnaast worden wijzigingen in de route of vertragingen nu niet altijd tijdig doorgegeven. Ook is het niet voor alle ouders duidelijk waar en hoe ze klachten kunnen indienen. Beter scoort de chauffeur met een 7,9 en wordt het voertuig zelf met een 8,1 gewaardeerd.

Kinderen waarderen vaste chauffeur

Ook de kinderen hebben hun mening gegeven: 70 % van de kinderen is heel tevreden of tevreden over het leerlingenvervoer. Het grootste deel van de kinderen vindt het fijn dat ze een vaste chauffeur hebben en  dat de chauffeur altijd vriendelijk en geïnteresseerd is. De kinderen vinden het gezellig in de taxibus! De kinderen die met de taxibus naar hun school gaan hebben nog wel hun wensen: ze willen graag kortere reistijden, met minder kinderen in de taxi en willen nooit meer in de file staan. De taxi kan luxer: wifi, televisie en mogen eten en drinken in de taxi zou plezierig zijn.

Verbeteringen doorvoeren

Wethouder Kiki Hagen: “We zijn tevreden met de uitkomsten. Na een aanbesteding is het spannend of het allemaal goed gaat. Ik weet uit eigen ervaring dat kinderen baat hebben bij een vast vertrouwd gezicht, fijn dat ons leerlingenvervoer dit biedt. Onze kinderen maken er immers elke dag gebruik van!”

De komende weken bespreekt de gemeente de resultaten met de twee taxibedrijven. Hierdoor hopen ze in het nieuwe schooljaar vooral de communicatie vanuit de vervoerder te verbeteren. Volgend jaar wordt het onderzoek herhaald.


Laatst bewerkt op: 11 september 2019 13:29

Bron: Ingezonden stukken

Dit bericht delen via:
Opties:

Inschrijven nieuwsbrief


Alle velden zijn verplicht

Je gegevens:

Ouders en kinderen waarderen leerlingenvervoer met rapportcijfer 7,3

Met een 7,3 geven de ouders en kinderen aan tevreden te zijn over het nieuwe leerlingenvervoer van de gemeente. Het leerlingenvervoer is het afgelopen jaar aanbesteed aan de nieuwe vervoerders. Onderzoeksbureau ZorgfocuZ zette in opdracht van de gemeenten een online vragenlijst uit onder ouders van kinderen die gebruikmaken van het … Lees meer »


Alle velden zijn verplicht

Enkele gegevens ontbreken of zijn onjuist.

Het formulier kan nog niet verwerkt worden, omdat het nog niet helemaal (correct) is ingevuld.

Je gegevens:
Gegevens van de ontvanger: