Klanten van ABN AMRO kunnen vrijwel al hun dagelijkse bankzaken via Internet Bankieren, de Mobiel Bankieren app, Beeldbankieren (een persoonlijk, online videogesprek over financiële zaken) of per telefoon regelen. Voor hulp en vragen zijn ABN AMRO medewerkers via het telefoonnummer 0900 0024 (lokaal tarief) 24 uur per dag bereikbaar. Een bezoek aan een bankkantoor is daardoor vaak niet meer nodig. Door deze verminderde noodzaak krimpt ABN AMRO haar kantorennetwerk in. Als gevolg sluit het kantoor in Aalsmeer aan de Zijdstraat 46A op 19 juni 2020.
Als een kantoorbezoek alsnog nodig of gewenst is, kunnen klanten terecht in het kantoor in Hoofddorp aan het Marktplein 11 of één van de andere kantoren in Nederland. Klanten vinden het voor hen dichtstbijzijnde kantoor op de website van ABN AMRO of ze kunnen bellen naar het informatienummer 0900 0024. Bij de kantoren zijn geldautomaten voor geldopnamen- en stortingen, en sealbagautomaten. Voor het vinden van de dichtstbijzijnde geld- en sealbagautomaat kunnen klanten eveneens terecht op de website van ABN AMRO. Ook kunnen zij geld opnemen bij de nieuwe automaten van Geldmaat. Klanten in de omgeving van het kantoor in Aalsmeer ontvangen bovendien een uitnodiging om ondersteuning te krijgen bij het online bankieren. De medewerkers van het kantoor in Aalsmeer werken voortaan in een ander ABN AMRO kantoor. De huur van het pand in Aalsmeer is opgezegd.
Beeldbankieren
De populariteit van Beeldbankieren neemt steeds verder toe. De bank ervaart dat klanten van alle leeftijden het prettig vinden om via een online videoverbinding een persoonlijk adviesgesprek met een expert van ABN AMRO te voeren, waar en wanneer zij dat wensen. Voor een hypotheekgesprek kiest bijvoorbeeld 60 procent van de klanten al voor Beeldbankieren. De bank verwacht dat het aantal adviesgesprekken via Beeldbankieren de komende jaren verder toeneemt. ABN AMRO blijft de komende tijd in verdere optimalisatie van de online dienstverlening investeren.
Financiële zorgcoach voor oudere en minder mobiele klanten
Uit onderzoek blijkt dat een grote meerderheid van de oudere en minder mobiele klanten de bankzaken online regelt. Er bestaat een groep klanten die wel extra ondersteuning nodig hebben. Zij kunnen daarvoor terecht bij de financiële zorgcoach. Die helpt onder andere bij het in de eigen omgeving leren omgaan met Internet en Mobiel Bankieren. Bovendien kan de financiële zorgcoach (eventueel op locatie) helpen op momenten dat oudere en minder mobiele klanten behoefte hebben aan ondersteuning bij het nemen en praktisch organiseren van financiële beslissingen. Dat is bijvoorbeeld bij het op orde brengen van rekeningen. De financiële zorgcoach van ABN AMRO in Aalsmeer en omgeving is te bereiken via het algemene nummer van ABN AMRO.