001 -Family
Persbericht Film Buurtwerk/RKDES

Geplaatst op: 22 december 2020

Aangezien in deze bijzondere tijden, wij als Buurtwerk, geen trainingen op locatie kunnen geven is samen met twee enthousiaste vrijwilligers van RKDES het idee geboren om een film te maken voor trainers/coaches in de leeftijdscategorie van 8 -12 jaar. Hier bespreken wij de basis van de ontwikkelingen van jeugdigen, laten wij zien hoe groepsprocessen in teams werken en komen Wim en Hans aan het woord over het wel en wee van kinderen.

De ervaring leert dat trainers/coaches alles uit het hart doen, maar dat soms de specifieke kennis voor het oplossen van problemen bij kinderen ontbreekt. Hiervoor is soms professionele kennis nodig. Tel daarbij op dat het vroeg signaleren van problemen bij kinderen een grote prioriteit heeft bij de jeugdhulpverlening. Juist hiervoor is een samenwerking met verenigingen vanuit Buurtwerk en het inzetten van vrijwilligers die zich bezig houden met het wel en wee van de jongeren van de club zeer waardevol.

De film geeft inzicht aan trainers/coaches en vrijwilligers over een manier hoe er binnen de vereniging kan worden omgegaan met de leden en de kinderen van de club.

Als u trainer/coach of vrijwilliger bij een vereniging bent kunt u het filmpje ook via uw vereniging opvragen of via Buurtwerk.

Tot slot: dit is de eerste presentatie, bedoeld voor trainers en coaches. Afhankelijk van het succes van deze opzet denken we ook aan een presentatie ten behoeve van oudere jeugd, omgaan met ouders en ouders/team van de tegenpartij.

Laatst bewerkt op: 22 december 2020 03:08

Bron: Ingezonden stukken

Dit bericht delen via:
Opties:

Inschrijven nieuwsbrief

Alle velden zijn verplicht

Je gegevens:

Persbericht Film Buurtwerk/RKDES

Buurtwerk voert binnen de gemeente Aalsmeer het jongerenwerk uit. Dit houdt in dat wij jongeren ondersteunen bij hun talenten en kansen, maar ook verengingen ondersteunen met kennis, trainingen en het versterken van de signalerende functie.  Aangezien in deze bijzondere tijden, wij als Buurtwerk, geen trainingen op locatie kunnen geven is … Lees meer »

Alle velden zijn verplicht

Enkele gegevens ontbreken of zijn onjuist.

Het formulier kan nog niet verwerkt worden, omdat het nog niet helemaal (correct) is ingevuld.

Je gegevens:
Gegevens van de ontvanger: