001 - Tuimarkt
De verschillende strategieën bij een promotiefilm toegelicht

De verschillende strategieën bij een promotiefilm toegelicht


Geplaatst op: 22 april 2021

Corona heeft veel bedrijven aan het denken gezet, het versnelde de digitale revolutie van de laatste jaren. Bedrijven zoeken naar mogelijkheden om hun doelgroep online aan te spreken, in plaats van binnen hun fysieke vestiging. Online kranten en nieuwswebsites worden gebruikt om zowel regionaal als nationaal reclame te maken, bedrijven geven hun kanalen op sociale media een impuls om de interactie met volgers op gang te brengen, enzovoorts. Het feit dat steeds meer bedrijven deze stap zetten, maakt dat ook de concurrentie online toeneemt. Een van de manieren om op te vallen als onderneming is de keuze voor een promotiefilm. Wat kost het om een video te laten maken? Welke opties heb je bij het maken van een promotiefilm? Het zijn vragen waarop je in dit artikel een antwoord vindt. 

Bepaal de boodschap die je over wilt brengen 
Niels de Groot, uitvoerend producent van Pro Motion Film, noemt het bepalen van de boodschap die je over wilt brengen als belangrijke eerste stap. Op basis van deze boodschap kun je op zoek gaan naar een geschikte vorm voor de video en een passende locatie. Kies je voor het centrum van Uithoorn, of ga je voor de natuur rond Vinkeveen? Het hangt samen met hetgeen je in de video wilt vertellen. 

Doel van een video bepaalt de boodschap 
Hetgeen sterk samenhangt met de boodschap die je over wilt brengen in een video, is het doel hiervan. Probeer je de naamsbekendheid van je bedrijf te vergroten met een film? Wil je het aantal klanten verhogen? Ben je op zoek naar een mogelijkheid om je onderneming betrouwbaarder over te laten komen? Het zijn slechts voorbeelden van doelen van bedrijfsvideo’s. 

Verschillende vormen voor een bedrijfsfilm 
We noemden al dat bedrijfsfilms verschillende vormen kennen. Je hebt de keuze uit een losse video en bijvoorbeeld uit een serie video’s. Daarbij kun je een video combineren met bijvoorbeeld een teaser. De teaser trekt de aandacht en prikkelt mensen om ook de langere video op je website te bekijken! Vormen waaraan je kunt denken bij het produceren van een bedrijfsvideo:

  • Een serie interviews met klanten; het verhoogt de betrouwbaarheid van je onderneming. Consumenten hechten veel waarde aan de recensie van klanten. 
  • Een serie korte video’s, waarin medewerkers van je bedrijf aan het woord komen; het toont het gezicht achter een bedrijf en overtuigt consumenten. Ze weten dat ze bij problemen terug kunnen vallen op je team. 
  • Een serie met productvideo’s; het ideale format om de omzet van je onderneming te verhogen. Vertel in deze korte video’s wat jouw producten of diensten zo uniek maakt. 

Op zoek naar een geschikte locatie 
Nu je weet welke boodschap je over wilt brengen en welk format hier het beste bij past, kun je op zoek gaan naar een geschikte locatie. Eerder noemden we al het centrum van Uithoorn en de natuur bij Vinkeveen. Je kunt er ook voor kiezen om de video’s binnen je bedrijfspand op te nemen. Iets wat je bedrijf een betrouwbare uitstraling kan geven! Consumenten weten dat ze op een fysieke locatie langs kunnen komen. 


Bron: Ingezonden stukken

Dit bericht delen via:
Opties:

Inschrijven nieuwsbrief


Alle velden zijn verplicht

Je gegevens:

De verschillende strategieën bij een promotiefilm toegelicht

Corona heeft veel bedrijven aan het denken gezet, het versnelde de digitale revolutie van de laatste jaren. Bedrijven zoeken naar mogelijkheden om hun doelgroep online aan te spreken, in plaats van binnen hun fysieke vestiging. Online kranten en nieuwswebsites worden gebruikt om zowel regionaal als nationaal reclame te maken, bedrijven … Lees meer »


Alle velden zijn verplicht

Enkele gegevens ontbreken of zijn onjuist.

Het formulier kan nog niet verwerkt worden, omdat het nog niet helemaal (correct) is ingevuld.

Je gegevens:
Gegevens van de ontvanger: