Nog altijd kiest een groot aantal bedrijven voor een mix van online marketing en buitenreclame in Amsterdam, Rotterdam of een andere grote stad. Waar het middels online marketing relatief eenvoudig is om een specifieke doelgroep te bereiken, draagt buitenreclame bij aan het in korte tijd verbeteren van de naamsbekendheid van een organisatie of merk. Ook de betrouwbaarheid van een organisatie verbetert, wanneer deze offline zichtbaar is. Het ligt in lijn met het feit dat veel consumenten het prettig vinden een bedrijf in een fysiek pand te kunnen bezoeken; ook wanneer deze diens producten en diensten normaliter uitsluitend online aanbiedt.
Organisaties in de regio Uithoorn, Mijdrecht en Vinkeveen kiezen niet uitsluitend voor buitenreclame in Amsterdam; je vindt borden van lokale ondernemers ook terug in de eigen gemeente.
Nut van het gebruik van buitenreclame
Het gebruik van bijvoorbeeld reclameborden bij NPB Media biedt verschillende voordelen. Buitenreclame wordt in verschillende varianten aangeboden, uiteenlopend van rotondereclame tot aan lichtmastreclame. Zeker in grotere steden worden dergelijke borden al snel door honderden mensen bekeken. Een eerste keer zal een voorbijganger het bord mogelijk slechts scannen. Wanneer het bord hem of haar aanspreekt, zal deze een volgende keer beter opletten. Hier ligt een kans om gebruik te maken van de kracht van herhaling; hang de reclameborden aan meerdere lantaarnpalen in dezelfde straat.
Sponsor rotondes met een eigen reclamebord In verschillende plaatsen wordt de mogelijkheid geboden om rotondes te sponsoren. Een bedrijf heeft de mogelijkheid een reclamebord op de rotonde te plaatsen, in ruil voor het onderhoud aan het groen op diezelfde rotonde. Dit is niet alleen een slimme vorm van marketing; het is ook een maatschappelijk betrokken manier om reclame te maken. Je houdt de wijk op deze wijze groen!
Wijs mensen de weg naar je nieuwe winkel
Niet alleen biedt buitenreclame je de mogelijkheid om in korte tijd een groot aantal mensen te bereiken. Ook biedt bijvoorbeeld lichtmastreclame je de optie om consumenten de route te wijzen richting je nieuwe vestiging. Geef aan bij welke afslag ze naar links of rechts moeten rijden. Zeker wanneer je winkel op een industriegebied gelegen is, zal een consument deze niet toevallig treffen; in tegenstelling tot bijvoorbeeld een winkel in het centrum van Uithoorn, Mijdrecht of Vinkeveen. Middels de lichtmastreclame is het mogelijk een consument er actief op te wijzen. Het vergroot de kans dat deze een kijkje in de winkel zal nemen. Vervolgens wijst deze consument anderen in diens omgeving op je zaak.