Rekendag Kids College in Wilnis

Rekendag Kids College in Wilnis


Geplaatst op: 26 maart 2024

Op  woensdag 20 maart was de grote rekendag op basisschool Kids College.

Die dag deden we de hele dag allerlei activiteiten rondom rekenen. Het onderwerp van deze dag was het verzamelen van data en staafgrafieken. In iedere groep deden de kinderen activiteiten rondom dit thema. 

De dag werd geopend op het schoolplein met alle groepen. We maakten met z'n allen een grafiek van onze leeftijden. Iedereen moest in het juiste vak gaan staan en juf Lieke maakte hier een foto van vanaf het dak. We maakten dus een levende grafiek.

In groep 1-2 vonden de kinderen een schatkist van kikker. Om deze te openen, moesten zij verschillende opdrachten doen om zo een code te vinden waarmee zij de schatkist konden openen.  De  kinderen in de groepen 3 - 8 hebben allemaal verschillende data verzameld binnen én buiten. Deze data presenteerden zij in grafieken.

Aan het eind van de dag kwamen de ouders op bezoek om alle resultaten van deze dag te bekijken.
Tijdens dit kijkmoment stond er een kraampje in de hal, waar spullen, zoals armbandjes, schilderijen, speelgoed en boeken werden verkocht door een aantal leerlingen uit groep 5 en 6. De opbrengst gaat naar Kika. Wij bedanken iedereen voor hun donatie. 

 


Bron: Persteam basisschool Kids College. (Het persteam bestaat uit een aantal leerlingen uit groep 5 t/m 8).

Dit bericht delen via:
Opties:

Inschrijven nieuwsbrief


Alle velden zijn verplicht

Je gegevens:

Rekendag Kids College in Wilnis

Op  woensdag 20 maart was de grote rekendag op basisschool Kids College. Die dag deden we de hele dag allerlei activiteiten rondom rekenen. Het onderwerp van deze dag was het verzamelen van data en staafgrafieken. In iedere groep deden de kinderen activiteiten rondom dit thema.  De dag werd geopend op … Lees meer »


Alle velden zijn verplicht

Enkele gegevens ontbreken of zijn onjuist.

Het formulier kan nog niet verwerkt worden, omdat het nog niet helemaal (correct) is ingevuld.

Je gegevens:
Gegevens van de ontvanger: