Op zaterdag 20 juni werd tijdens de Nationale Brandweerherdenking ook in Aalsmeer stilgestaan bij brandweermensen die tijdens de uitoefening van hun werk om het leven zijn gekomen.
Bij de kazerne aan de Zwarteweg vormden twee waterstralen een waterboog die op tien meter hoogte samenkwam. Daarnaast hing de vlag tussen 12.00 en 15.00 uur halfstok als teken van respect en verbondenheid.
Om 13.00 uur werd een moment van stilte gehouden ter nagedachtenis aan collega's die het hoogste offer brachten in dienst van de samenleving. Brandweerlieden, betrokkenen en aanwezigen stonden gezamenlijk stil bij hun inzet, moed en toewijding.
De Nationale Brandweerherdenking benadrukt jaarlijks het belang van herdenken en het blijvend eren van degenen die hun leven gaven voor de veiligheid van anderen.
Een moment van stilte, uit respect voor wie we nooit vergeten.

