Verbeterde dienstverlening voor bezoekers van het gemeentehuis Mijdrecht
Dienstverlening aan de inwoners is een belangrijk aandachtspunt van de gemeente. Dit houdt in dat wij voortdurend kijken hoe wij u beter van dienst kunnen zijn. Bijvoorbeeld bij het snel en efficiënt afhandelen van informatieaanvragen, documenten etc.
Om vragen en verzoeken zo goed en snel mogelijk af te handelen is het belangrijk om te weten met welk doel bezoekers naar het gemeentehuis komen. Komen de meeste mensen voor informatie, om aangifte te doen of om officiële documenten aan te vragen? Om dit in beeld te brengen, werkt de gemeente sinds kort met een klantvolgsysteem.
Bezoekers van het gemeentehuis krijgen bij de receptie een nummer en wachten vervolgens bij de betreffende balie op hun beurt. De bezoeker moet bij de receptie aangeven wat het doel van het bezoek is. Samen met het nummer geeft de baliemedewerker ook relevante informatie mee. Zo kan iemand die voor een paspoort komt, nog even nalezen of hij alles bij zich heeft om de aanvraag te kunnen doen.
Voorlopig geldt dit alleen voor Burgerzaken. Op langere termijn doen ook de andere afdelingen met een balie in de hal van het gemeentehuis mee. Aanvankelijk leidde dit nieuwe systeem niet onmiddellijk tot tijdwinst, maar inmiddels werkt het naar wens. Door het klantvolgsysteem krijgen wij op langere termijn beter inzicht in de vraag naar gemeentelijke diensten. Omdat wij ook in beeld kunnen brengen wat de drukke momenten zijn op het gemeentehuis en wanneer het rustiger is, kunnen wij de bezetting van de balies daar op afstemmen. Dit zorgt voor een soepelere doorstroming.
Een andere verbetering in de dienstverlening is de mogelijkheid om een afspraak te maken bij Burgerzaken. U kunt dit doen via afspraak maken, telefonisch via 0297 29 16 16 of aan de balie in het gemeentehuis.