001 -Family

Toyota meest waardevolle automerk


Geplaatst op: 23 mei 2013

Toyota is opnieuw het meest waardevolle automerk ter wereld. Tot die conclusie komt onderzoeksbureau WPP in het jaarlijkse rapport BrandZ™ Top 100 Most Valuable Global Brands 2013. Toyota’s merkwaarde steeg het afgelopen jaar met 12% naar 18,6 miljard euro. Daarmee is het ook nog eens een van de meest krachtige automotive groeiers van de laatste twaalf maanden.

Het BrandZ rapport wordt samengesteld door zowel twee miljoen consumenten te ondervragen over imago en betrouwbaarheid van merken als door de jaarcijfers van bedrijven én branches te bestuderen. Het onderzoek werd in 2006 voor het eerst uitgevoerd. In de afgelopen acht jaar prijkte de naam van Toyota zes maal bovenaan BrandZ-lijst van meest waardevolle automerken. Tweemaal – zoals in 2012 – was Toyota ‘runner up’.

Succesfactoren: groei en hybride techniek
Zijn nummer 1 positionering dankt Toyota aan het feit dat het ondanks het mondiaal economisch lastige klimaat, een explosieve verkoopgroei laat zien van 22,6%. Daardoor kwam de productie afgelopen jaar uit op 9,75 miljoen auto’s. Daarbij, zo stelt BrandZ vast, vinden consumenten hybride techniek in de auto steeds vaker interessant.

5 miljoen hybride auto’s
Juist in die hybride techniek is Toyota onbetwist marktleider; het bouwde onder de eigen merknaam en die van Lexus – nummer 10 op de BrandZ lijst – al meer dan 5 miljoen hybride voertuigen. In Nederland worden vijf hybride Toyota’s gevoerd (Yaris, Auris, Auris Touring Sports en Prius en Prius Wagon) en vijf verschillende hybride Lexus-modellen (CT 200h, IS 300h, RX 450h, GS 450h en LS 600h). Samen goed voor zo’n 70.000 auto’s.

Laatst bewerkt op: 16 november 2016 13:34

Bron: Ingezonden stukken

Dit bericht delen via:
Opties:

Inschrijven nieuwsbrief


Alle velden zijn verplicht

Je gegevens:

Toyota meest waardevolle automerk

Toyota is opnieuw het meest waardevolle automerk ter wereld. Tot die conclusie komt onderzoeksbureau WPP in het jaarlijkse rapport BrandZ™ Top 100 Most Valuable Global Brands 2013. Toyota’s merkwaarde steeg het afgelopen jaar met 12% naar 18,6 miljard euro. Daarmee is het ook nog eens een van de meest krachtige Lees meer »


Alle velden zijn verplicht

Enkele gegevens ontbreken of zijn onjuist.

Het formulier kan nog niet verwerkt worden, omdat het nog niet helemaal (correct) is ingevuld.

Je gegevens:
Gegevens van de ontvanger: