001 -Family
Nieuwe servicenormen om inwoners goed van dienst te zijn

Nieuwe servicenormen om inwoners goed van dienst te zijn


Geplaatst op: 27 mei 2015

De gemeente De Ronde Venen introduceert nieuwe servicenormen: beloftes waar zij voor staat om inwoners goed van dienst te zijn. Dinsdag 26 mei heeft het college van burgemeester en wethouders ingestemd met een voorstel hiervoor. Hiermee zijn deze normen van kracht.

De servicenormen zijn:

Afspraak
1. Heeft u een afspraak? Dan wordt u direct geholpen. Als u een afspraak wilt plannen, dan kunt u
binnen 5 werkdagen terecht.

Balie burgerzaken gemeentehuis
2. Wij helpen u aan de balie
binnen 15 minuten.

Telefoon
3. Wij zijn telefonisch bereikbaar via T 0297 29 16 16
op maandag tot en met donderdag van 8.30 tot 16.00 uur en
op vrijdag van 8.30 tot 12.30 uur.

4. Als wij u niet direct kunnen helpen, bellen wij u
binnen 2 werkdagen terug.

Calamiteitendienst
5. Als u buiten onze telefonische bereikbaarheid belt naar de calamiteitendienst via
T 0297 27 23 61, nemen wij
binnen 5 minuten contact met u op.

E-mail
6. Op uw e-mail ontvangt u
binnen 2 werkdagen antwoord of een reactie wat u kunt verwachten, met de naam van uw contactpersoon.

Brief
7. Op uw brief ontvangt u
binnen 2 werkweken antwoord of een reactie wat u kunt verwachten, met de naam van uw contactpersoon.

Twitter
8. Twitter @gemeentedrv wordt 24/7 gecheckt door de gemeente. Stelt u via twitter een vraag? Dan krijgt u
binnen 24 uur een reactie.

Meldpunt Openbare Ruimte
9. Op uw melding bij het Meldpunt Openbare Ruimte via T 0297 29 1616, E kcc@derondevenen.nl of derondevenen.nl>servicebalie>meldpunt openbare ruimte, ondernemen wij
binnen 5 werkdagen actie.

Inwoners zijn nauw betrokken bij de ontwikkeling van deze nieuwe set normen. Een focusgroep heeft nagedacht over de service die zij van een gemeente verwacht. Vervolgens hebben 440 inwoners gereageerd op de uitnodiging om een enquête over dit onderwerp in te vullen. Het merendeel van hen bleek zich prima te kunnen vinden in de voorgestelde normen en heeft de gemeente met haar suggesties geholpen de normen, en de achterliggende werkprocessen, verder aan te scherpen. Hun topervaringen én mindere ervaringen helpen om onze dienstverlening verder te ontwikkelen.

Complimenten, tips en klachten
Heeft u een topervaring of een mindere ervaring die u met ons wilt delen? Dan horen wij dat graag. Deze helpen ons om onze service verder te verbeteren. De gemeente staat open voor uw verhalen. Deel uw ergernissen maar ook uw complimenten via T 0297 29 16 16 of E tip@derondevenen.nl.

Essentieel onderdeel van een goede dienstverlening is transparantie. Wij laten u daarom weten of wij onze servicenormen nakomen. Door cijfers te publiceren over de resultaten.

 


Bijlage
poster-introductie-servicenormen

Laatst bewerkt op: 16 november 2016 13:34

Bron: Gemeente De Ronde Venen

Dit bericht delen via:
Opties:

Inschrijven nieuwsbrief


Alle velden zijn verplicht

Je gegevens:

Nieuwe servicenormen om inwoners goed van dienst te zijn

De gemeente De Ronde Venen introduceert nieuwe servicenormen: beloftes waar zij voor staat om inwoners goed van dienst te zijn. Dinsdag 26 mei heeft het college van burgemeester en wethouders ingestemd met een voorstel hiervoor. Hiermee zijn deze normen van kracht. De servicenormen zijn: Afspraak1. Heeft u een afspraak? Dan … Lees meer »


Alle velden zijn verplicht

Enkele gegevens ontbreken of zijn onjuist.

Het formulier kan nog niet verwerkt worden, omdat het nog niet helemaal (correct) is ingevuld.

Je gegevens:
Gegevens van de ontvanger: