“We zijn erg blij dat we bij de Ichiban European Customer Recommendation Awards de Runner up prijs hebben mogen ontvangen”, zegt Stefan van Ekris van Toyota Van Ekris. “We staan als familiebedrijf al sinds 1912 iedere dag klaar voor onze klanten en het is goed om te zien dat de klant dit ook erg waardeert. Toyota dealers staan bekend om hun goede service en deze prijs laat zien dat die reputatie terecht is”.
De klant staat voorop
‘’Elke dag proberen wij weer te verbeteren. Dit jaar hebben wij de wachttijden van de werkplaats verkort door te investeren in monteurs. Hierdoor daalde de wachttijd 4 naar een 2,5 week wat super is voor onze klanten. Ook het luisteren naar de klant in belangrijk. Wij zijn ook mensen en maken fouten daarom is het goed om open te staan voor feedback, elke dag weer. Ook hierin komt empathie voor klant en elkaar terug. Bij het aannemen van nieuwe collega’s letten wij sterk op deze eigenschappen. Een greep uit de zaken die Van Ekris anders probeert te doen aldus vestigingsmanager Ferry van Ekris van Toyota Van Ekris Mijdrecht
De Ichiban European Customer Recommendation Award wordt elk jaar uitgereikt aan de Toyota dealer die uitblinkt in klantbeleving. ‘Customer First’ is nauw verweven in het DNA van Toyota. In totaal worden er meer dan 2.300 Toyota dealers uit 33 Europese landen beoordeeld op klantervaring en bedrijfsresultaten. Daarbij worden er 45 verschillende prijzen uitgereikt.
‘Okyakusama Ichiban’
Ichiban is afgeleid van het Japanse woord ‘Okyakusama Ichiban’, dat vrij vertaald ‘de klant staat voorop’ betekent. Ichiban betekent ‘beste’ of ‘eerste’. Daarom sluit deze naam perfect aan bij de wereldwijde strategie van Toyota, waarbij de Toyota rijder altijd centraal staat.
De Runner up is de snelst stijgende dealer in klanttevredenheid.